7. února 2019

Včera se mi podařilo rozpohybovat kvádr (čti šalinu) mezi body po přímce a dnes se mi podařilo dotáhnout "jízdu" do chtěného stavu. "Šalina" nyní kopíruje křivku, po které jede, dokonce i pokud jsou body hned vedle sebe či kilometr od sebe, tak se pořád pohybuje konstantní rychlostí (což byl jeden z problémů, který jsem musel vyřešit) a dokonce i čelem směřuje ve směru jízdy.

Jízda po křivce není vůbec jednoduchá věc, jak by se na první pohled mohlo zdát. Počítače dokáží pracovat s body, ale jakmile chcete něco víc, tak je to problém. Ale i tento problém lze vyřešit, ale je k tomu potřeba matematika. Chtěl jsem to lehce popsat vlastními slovy, ale radši vás odkážu na článek How To Work with Bezier Curve In Games with Unity kde jsou vzorečky a je tam i znázorněné, jak se na počítači generuje křivka.