14. února 2019

V poslední době se zaměřuju na základní rozjetí hry a jaksi jsem začal dělat na něčem, co ještě nevyužiju. Začal jsem vytvářet kurzy (již lze vytvořit kurz a zadat jeho číslo), ale je mi to houby platné, když nemám na to připravené vlaky, respektive depa. Momentálně při každém kliknutí na depo se vytvoří vlak a ihned se rozjede. Budu muset přidat okno na přehled depa, které se bude chovat podobně jako v Transport Tycoon či v Mashinkách. Půjde vytvořit vlaky (později možnost spřažovat do souprav). Vlaky, co se nachází v depu budou zobrazeny v seznamu a bude je možné rozkliknout a nastavit jim kurz, aby vůbec mohly z depa vyjet. Bez přiřazeného kurzu to nepůjde. Podle kurzu se pak bude hlídat automatický výjezd z depa, výhybky, odjezdy ze zastávek/konečných a případné další věci. Ještě přemýšlím nad tím, že by každý vlak (či vůz) dostal svoje evidenční číslo (ale vzhledem k tomu, že to nebude mít na funkci vliv, tak spíš to bude později). Jak dokončím správu vlaků v depech, tak se pak konečně vrhnu na již rozdělané kurzy.

Nejdůležitější věc teď pro mě bude udržet v tom nějaký systém, aby se ze zdrojáků nestal maglajz, kde se za chvíli nevyznám. V PHP to už pro mě není problém, ale celkově přístup k programování v C# v Unity je lehce jiný než jsem zvyklý, tudíž k tomu neznám ten "správný" přístup (mimochodem nikdy neexistuje správný přístup k programování, vše má své pro a proti a je jen na člověku, co mu více vyhovuje). Jsem rád, že v tom udržuji nějakou logiku, že nebude problém při refaktoringu předělat pouze jednotlivé kousky projektu. První takovou věcí, která bude potřeba refaktorovat je generování cest (naklikávání bodů), ale pro současné potřeby mi to stačí v tomhle stavu. Přece jen to byla první věc, kterou jsem v simulátoru zprovoznil a skoro jsem nevěděl, co dělám. Důležité pro mě bylo, že to fungovalo tak, jak jsem chtěl.

A na závěr drobná ukázka, kdy jsem zprovoznil tlačítka nad vlaky, přes které se půjde prokliknout na detail vlaku. V budoucnu se v tlačítku zobrazí číslo linky, kurzu či cíl. Stejná tlačítka budou i nad depy.