Brno Simulator

Zdravím vás!

V této sekci se budu snažit popsat vývoj MHD simulátoru, do kterého jsem se pustil na konci ledna 2019. Simulátor vyvíjím ve svém volném čase a sám jsem zvědav, zda a do jak hratelné fáze jej dostanu. Tak uvidíme :)

-kazlik-

Zas další simulátor? Proč?

V tomto článku bych chtěl popsat, proč jsem se vrhl na tvorbu vlastního simulátoru. Programování a záliba v MHD jsou dvě věci, které jdou skloubit a vždy mě zajímalo, jak vypadá reálný provoz po městě. Někteří určitě znáte prográmek BAHN, kde lze simulovat reálný provoz, dokonce i já jsem (ve verzi 4.0beta) v něm nasimuloval brněnský tramvajový provoz v pracovní dny. Je to super prográmek, ale na simulaci MHD docela nepraktický. Jednak z časového hlediska, kdy "vyrobit" jeden kurz trvalo cca půl… Pokračovat ve čtení »

14. února 2019

V poslední době se zaměřuju na základní rozjetí hry a jaksi jsem začal dělat na něčem, co ještě nevyužiju. Začal jsem vytvářet kurzy (již lze vytvořit kurz a zadat jeho číslo), ale je mi to houby platné, když nemám na to připravené vlaky, respektive depa. Momentálně při každém kliknutí na depo se vytvoří vlak a ihned se rozjede. Budu muset přidat okno na přehled depa, které se bude chovat podobně jako v Transport Tycoon či v Mashinkách. Půjde vytvořit vlaky (později možnost spřažovat do souprav). Vlaky, co… Pokračovat ve čtení »

10. února 2019

Dneska jsem spáchal funkci výhybek, kdy momentálně vlak si může náhodně vybrat směr jízdy, pokud jede k výhybce proti hrotu. Pokud jede po hrotu, tak si nic vybírat nemůže a pokračuje jedinou možnou cestou. Dále se pouštím do možnosti správy Kurzů a také bych chtěl vyřešit načítání a ukládání mapy, což nakonec nebude tak jednoduchý úkol, jak se mi zdálo. Jak vlastně funguje taková výhybka? Samotná výhybka má uložený bod křivky (koleje), která výhybkou prochází a ještě druhý bod jiné křivky, která tam… Pokračovat ve čtení »

9. února 2019

Po rozpohybování vozidla jsem se pustil do zprovoznění dep. Depa jsem měl již předchystané, takže jen bylo potřeba přidat spawnování vozidel v depu. Tímto se simulátor dostává do podoby, kdy přímo ve hře lze docílit toho, aby jelo po cestě vozidlo bez toho, abych musel upravovat v Unity nějaké proměnné u objektů.  Nyní pro mě nastává asi největší výzva, která bude spočívat v implementaci výhybek, pokračování jízdy na následující křivce (což zatím vozidla neumí) a rozšířené možnosti nastavování… Pokračovat ve čtení »

7. února 2019

Včera se mi podařilo rozpohybovat kvádr (čti šalinu) mezi body po přímce a dnes se mi podařilo dotáhnout "jízdu" do chtěného stavu. "Šalina" nyní kopíruje křivku, po které jede, dokonce i pokud jsou body hned vedle sebe či kilometr od sebe, tak se pořád pohybuje konstantní rychlostí (což byl jeden z problémů, který jsem musel vyřešit) a dokonce i čelem směřuje ve směru jízdy. Jízda po křivce není vůbec jednoduchá věc, jak by se na první pohled mohlo zdát. Počítače dokáží pracovat s… Pokračovat ve čtení »

5. února 2019

Dneska zas jen rychlovka, zprovoznil jsem vytváření a ukončování křivek v existujících bodech. Ještě bude pár věcí potřeba doladit (při stavbě křivky při kliku na bod se ukončí cesta), ale dneska už víc nestihnu Pokračovat ve čtení »

3. února 2019

Dneska to byla jen taková rychlovka. Provedl jsem drobné úpravy, automatizaci pár věcí a přibyla možnost generovat více křivek naráz. Zatím je nelze "svázat" dohromady, ale i to v nejbližší době přibyde (aneb bez výhybek by to nešlo). Pokračovat ve čtení »

2. února 2019

Tak se mi dneska podařilo zobrazovat křivku mezi cestami, dokonce byla provedena i úprava pro automatické zobrazování všech částí křivky (předtím se zobrazovala pouze ta část, která byla od předposledního bodu k poslednímu. Také musela proběhnout první "optimalizace", protože body křivek se přegenerovávaly s každých novým snímkem, tak to bylo upraveno, že se přegenerovávají pouze při editaci. Nyní se zaměřím na výhybky nebo manipulaci s již vloženými body. Také se pokusím vymyslet lepší způsob… Pokračovat ve čtení »

31. ledna 2019

Po předchozích pár dnech, kdy jsem si hrál s Unity, jsem se finálně rozhodl, jak simulátor bude proveden. Prvně budu muset udělat in-game editor (něco ve stylu Train Feveru). Poté se pokusím rozjet první vlak (nebo spíš rozhýbat objekt), přidám možnost nastavení jízdních řádů pro vozidla - a bude to. Zní to jednoduše, ale je to můj první projekt v Unity, který dělám. Navíc nemám moc zkušeností s C#, ve kterém se v Unity scriptuje, ale díky tomu, že vyvíjím v PHP a PHP je stejně jako C# C-like jazyk, tak… Pokračovat ve čtení »