Vzal jsem si službu volna


        Není nad to zůstávat stále ve střehu, a tak jsem si vzal po delší době ranní službu. Nástup jsem měl ve 4:50. Budík mě dostal z postele před 4:00 a tak jsem začal s ranním rituálem. Což zahrnuje hlavně sprchu a nutnost rozlepit oči. Pak záleží, jestli mám připravenou snídani, ale většinou snídám až v práci. Následuje nasoukání do uniformy, předtím ještě zkontroluji teplotu. Dnes to vyšlo na kraťasy a tričko. Ještě si vezmu batoh a mířím na parkoviště. Odkud autem jedu do vozovny. Cesta mi trvá 10 -15 minut i se zaparkováním. Pak už mě čeká jen cesta na výpravnu, kde převezmu službu a případně absolvuji test na alkohol. Následně se ubírám k vozu, který mi byl přidělen. Máme ve vozovně tabuli, kde je znázorněno místo, kde se každý vůz nachází. Po zhlédnutí této tabule jdu najisto.
 

datum č.služby služba kurz výkon km
28.5. 635 VM  4:50 - 13:26  N1 00212 8,60 122,228

 

        Nejdříve si musím otevřít přední dveře, poté se vkradu na své pracoviště, vůz nastartuji a začínám s přípravou vozidla. Hned napíšu základní informace do jízdního výkazu (osobní číslo, jméno, podpis a informaci o službě, kterou jsem nastoupil). Rozsvítím zářivky do vozu, tlumená světla a výstražná světla. Uvolním všechny dveře a dojdu zkontrolovat, že se všechny dveře otevírají a že vše, co má svítit, svití nebo bliká. Ještě se podívám na množství písku v zásobnících. Poté zapíši čas odjezdu z vozovny.

        A nyní už mohu v klidu posnídat. Protože jezdím včas, tak mám na vozovně ještě dost času. Musím přiznat, že dnes jsem se nevyspal moc dobře, takže jsem pár konečných využil k malému odpočinku. Je neuvěřitelné, jak málo stačí... Někdy i 15 minut spánku v kabině udělá svoje. Vždy si v těchto případech nastavím budík na 2-3 minuty před odjezdem. A to z toho důvodu, abych se protáhl a v klidu najel na odjezdový ostrůvek.

        Dnes jsem z vozovny jel jako linka 1 a na Maliňáku jsem se změnil na linku 2 směr Modřice. Brázdil jsem město s vozem 13T, to se vždy pěkně povozím. Když k tomu přidám zvyšující se teplotu, tak jsem ocenil i klimatizaci. Dokonce jsem i před výjezdem pootvíral okna v interiéru pro cestující a zapnul ventilaci. Celý den se mi jezdilo moc pěkně až na asi jednu jízdu, kdy jsem chytil drobné zpoždění asi 3 minuty. Ono se to naskládá, když člověk prodává na zastávce jízdenky, pak se nestihne jeden semafor a je to tady. Jediné, co mi tak trochu pilo krev, byl semafor na ulici Bubeníčkova při výjezdu ze smyčky. Vždy jsem na něm stál minutu, a to se samozřejmě promítlo tak, že mne vždy předjela linka 11 z Lesné, která měla odjezd o minutu později z Maliňáku. Takže jsem se pak trochu musel snažit a na každé zastávce těsně zavírat dveře, ne však úkor cestujících. Myslím tím, že při nástupu posledního se za ním těsně zavřely dveře... To dokáže uspořit několik vteřin, ač se to může zdát jako ptákovina... Ano, jezdit na vteřiny je celkem užitečné. Řekl bych, že mne ani nikdo dnes neohrožoval tak, abych musel nouzově brzdit. Jen klasicky upozorňovat zvonkem.

Prostě ji musím označit jako prima službu.

- Martin -