Blog

Vítám vás v nové části, v které bych se s vámi chtěl podělit o své zážitky. Které z určitých důvodů nenatáčím nebo nejsou z videí patrné. Doufám, že budete rádi pročítat mé články, abych vám mohl příblížit ještě více co obnáší být řidičem MHD.

Linka 31 nebo 33? Já myslím, že peklo

Přidáno 12. 10. 2018

Tak nám před pár týdny začal nový školní rok... To si asi každý všiml. Jenomže s tím také přišly intenzivnější dopravní špičky, které jsou větší a trvají déle než o prázdninách. Na všechny účastníky v provozu působí více ohrožujících faktorů - kolony, zpoždění, cestující, řidiči vozidel, cysklisté. Snažím se co nejdříve dovézt cestující tam, kam chtějí (záměrně nepoužívám frázi "včas"), a zároveň neudělat fatální chybu. Nemám nic proti řidičům ani cyklistům, protože sám využívám oba… Pokračovat ve čtení »

Den jako každý jiný?

Přidáno 10. 07. 2018

        Byla to středa. Měl jsem odpolední službu, takže jsem se samozřejmě dopoledne válel o něco déle v posteli. Před nástupem jsem stihl i rychlejší oběd a pak už jen počkat na nádraží ve smyčce trolejbusů až mi přijede ta moje 21Tr. Takže už asi víte, že jsem měl linku 33 a 31. Ten den byl o něco veselejší, jak jsem později zjistil. Ve 14:19 mi přijel vůz, se kterým jsem měl dojezdit službu. Vzhledem k tomu, že jsem doposud měl ve slatině pouze 14Tr, tak jsem jel podobným stylem i s… Pokračovat ve čtení »

První den po zácviku

Přidáno 17. 06. 2018

        Ten den byl poměrně náročný, ale těšil jsem se na svou první službu, kterou jsem měl po zácvicích sám. Ráno jsem si vezl auto do Komína, protože jsem ještě potřeboval nafasovat náhradní uhlíky, kdyby náhodu by bylo potřeba je vyměnit. Další cesta byla na Mendlovo náměstí, kde jsem měl službu přebírat. Došel jsem si v klidu do kavárny a objednal jsem si cappuccino s sebou. Dostal jsem na něj chuť a bral jsem to jako celkem příjemný nápad. Počkal jsem na zastávce než mi kolega… Pokračovat ve čtení »

Přetržené nosné lano trolejového vedení

Přidáno 12. 06. 2018

        Mimořádné události v dopravě nejsou žádná výjimka. Myslím si, že dopravu nelze provozovat bez toho, aniž by se na mimořádné události nemyslelo. My od toho máme dispečink. Dispečeři při mimořádných událostch řeší, jak co nejrychleji obnovit pravidelný provoz, případně zajistí mimořádný plán řešení.         Dnes jsem měl trhačku. Ráno jsem jezdil jako linka 37 a kolem 7 hodiny ranní, zrovna když jsem přijížděl od Kohoutovic na zastávku Anthropos, zachrčela… Pokračovat ve čtení »

Profesák

Přidáno 5. 06. 2018

Další část, kterou je třeba zvládnout, než si člověk sedne za volant trolejbusu, je profesní způsobilost sk. D. Je to celkem nenáročná část. I když občas bylo nelehké se vypořádat s množstvím tzv. únavy z únavy. Ke konci školení jsme absolvovali ještě pár hodin jízd a pak nás čekal jen test na magistrátu.                 Toto školení nám začalo následující pracovní den po zkouškách na řidičák sk. D. Bylo to pondělí a… Pokračovat ve čtení »

Vzal jsem si službu volna

Přidáno 29. 05. 2018

        Není nad to zůstávat stále ve střehu, a tak jsem si vzal po delší době ranní službu. Nástup jsem měl ve 4:50. Budík mě dostal z postele před 4:00 a tak jsem začal s ranním rituálem. Což zahrnuje hlavně sprchu a nutnost rozlepit oči. Pak záleží, jestli mám připravenou snídani, ale většinou snídám až v práci. Následuje nasoukání do uniformy, předtím ještě zkontroluji teplotu. Dnes to vyšlo na kraťasy a tričko. Ještě si vezmu batoh a mířím na parkoviště. Odkud autem jedu do… Pokračovat ve čtení »

Řidičák na autobus

Přidáno 27. 05. 2018

        Dnes Vás chci přivítat v další části našeho webu (výtvoru, na který jsem hrdý). Ač už největší boom přišel a zase odešel, rád bych investoval trochu času do této části. Nikdy jsem blog nepsal, ale někdo mi psal, že bych se mohl svěřit i se svými zážitky poněkud interního charakteru. Pochopil jsem, že ne všechno se dá ve videu vyjádřit a občas to i nějaký ten článek může oživit nebo alespoň umrtvit . Možná si říkáte... Proč zrovna teď? No uznávám, že mnoho času na cokoliv… Pokračovat ve čtení »